Reseberättelse Holland och Moseldalen 2017-07-16 till 2017-07-21
Emil hade bestämt att köra och besöka sin kompis i Hoogeveen i Holland på sin Mc. Så jag frågade lite försiktigt
om jag och Ingela kunde slå följe med honom dit för att sen dra vidare till Moseldalen och Cochem. Det gick bra!
Dag 1 den 16 Juli åkte vi.
För att slipa åka båt så blev det långa rundan över Själland och Fyn sen ner förbi Flensburg för att ta första
övernattningen på hotel Carstens Holstenstraße 23, i Bordesholm. Det började med regn hela vägen till Hotellet!
Köpet av headset fungerade perfekt mellan mig och Emil. Jag lät honom köra före på Autobahn för att instruera
om hur det fungerar med körning på de Tyska motorvägarna. Jag har bra erfarenhet av Autobahn filkörning ju.
Han fick hjälp några gånger men sen var det Ok! Kändes tryggt för mig och förhoppningsvis för honom också.
Ps: Han körde ner själv 2018, men här var det inga extra övernattningar. Hmm! Lite som mig i den åldern!
Väl framme fick vi ett stort 3 bädds rum på ett annex 200 meter från hotellet, det var perfekt för alla våta kläder.
Och ett eget garage inne på gården med egen nyckel utan extra kostnad.
Sen blev det god mat i restaurangen såklart, Wienerschnitzel mit Gemüse och gooooo dricka.
Dag 2
Anlände till familjen Bauer i Hoogeveen där vi skildes från Emil och åkte till Hotel Hoogeveen i andra ändan av
staden. På kvällen provade vi det lokala taxibolaget för transport till familjen. Det blev det Thaimat från den lokala
Thailändaren. Jösses! Vilka portioner! Här lämnade vi Emil tills vi körde hem! Dom hade nog Thaimat hela veckan!
Dag 3
Anlände vi till Cochem i Moseldalen. Där tillbringade vi 2 övernattningar på Hotel Zehnthof, ett 4 stjärnigt hotell.
Dag 4
Nu hade det blivit en sådan där värmebölja igen, från 17 grader dagen innan till 35... Hallå! Men hotellet hade AC!
Sulan hade släppt helt på båda stövlarna när jag tog på dom. Stövlarna var gamla och lagade flera gånger,
efter allt regn så höll dom inte mer! Så jag tog Mc:n och drog till en Louis Mc butik i Koblenz för inköp av nya.

Klicka på bilderna
Hotel Hoogeveen   Cochem Tyskland   Mot Koblenz till Louis GigaStore
2017-07-17 2017-07-18 2017-07-19

Mot Holland förbi Ringen   Hotel Pergola Holland
2017-07-20 Auffahrt Nordschleife   2017-07-20   Kartbeskrivning på vår färdväg!

Här är ett par av filmerna!
Om man öppnar klippen i YouTube så man kan se hela filmen i Fullskärm! Klicka på "YouTube" i rutan så startar den!